maanantai 5. joulukuuta 2011

Diginäyteikkuna

Olen perehtynyt tai oikeammin yrittänyt perehtyä web markkinointiin. Koko ajan on tunne omasta riittämättömyydestä mikä on oikea vertaus kun alkaa itse tekemään.
Asiakas tutkii sivujesi antia hetken ja poistuu päätymättä muille alasivuillesi. Vierailu kesti alle kymmenen sekuntia ja on normaali aika jos kyseessä on massiivinen asiakashankinta. Missä syy, se on kirjoitettu kymmeniin kirjoihin ja kansiin. Niistä voi päätellä olevansa joko täysin ulkona tai hieman sisällä sivujen tekijänä/päivittäjänä ja web markkinoinnissa.

   Omat sivut olen teettänytyt ammattilaisella, joka osaa asiansa ja ulkoinen olemus on hyvin sujuva ja helppo. Selattavuus ja löydetävyys on kaiken a ja o. Lisäarvoa sivuille saa juuri ulkopuolisista lähteistä jossa viilataan sivut lopulliseen muotoonsa jotta saadaan kaikki hyöty irti markkinoinnin kannalta. Käytännön vinkit on juuri sellaisia joista ymmärttää tavallinen käyttäjä sivuja rustaillessa. Sivujen saaminen optimoituun tilaan ja ansaitakseen googlen parhaat tulokset on niin kaukaa tavallisen käyttäjän ulottumattomissa jos ei ole mitään kirjallisuutta tai täsmä koulutusta asian tiimoilta saa.

Opettelu ja tutkiminen google analytics ohjelmalla antaa vinkkien jälkeen hyvää taustatietoa siitä mitä odottaa ja mihin pitää suunnata voimavaroja.  Tietoa saa jos osaa hakea ja se että ymmärtää kaiken mitä on saatavissa. Kaiken opettelun jälkeen toivottavasti pääsen sellaiseen ymmärrykseen sähköisessä markkinoinnissa jolla voi yritykseni markkinointia hyödyntää niin sosiaalisessa mediassa kuin muussakin markkinoinnissa.
  Tämä tuntuu olevan sellainen ala vielä, että tässä on kaikki mahdollisuudet omissa käsissä! Ulkopuolinen ammattilainen tekisi varmaan kaiken paremmin kun tietää mitä tehdä. Myöhemmin jos käyttää ulkopuolista niin voi ainakin olla varma mitä vaatia siltä "oikealta" ammattilaiselta, niitäkin kun tuntuu olevan toinen toistaan etevämpiä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti